Дівичківська територіальна громада
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Комунальна установа Дівичківської сільської ради "Іклюзивно-ресурсний центр" (ІРЦ)

Фото без опису

Комунальна установа Дівичківської сільської ради "Іклюзивно-ресурсний центр" (ІРЦ) - це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 0 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти. ІРЦ знаходиться за адресою:с. Стовп’яги, вул.Дружби,22 в приміщенні Стовп’язької гімназії/
 
Подати заявку на відвідування інклюзивно-ресурсного центру та отримати запрошення на консультацію можна онлайн за допомогою порталу, зареєструватись і прийти на прийом у призначений час без черг та очікування.
 
Інклюзивно-ресурсні центри:
 
проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
 
надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
 
забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.
 
ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ:
 
До інклюзивно-ресурсних центрів можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 0 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.
 
Комплексна  психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).
 
 
ЩО РОБЛЯТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ:
 
Проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
 
Розробляють рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
 
Надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
 
Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
 
Проводять моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
 
Надають консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
 
Консультують батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
 
Надають психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.
 
ЩО САМЕ ВХОДИТЬ В КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ
 
Комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами:
 
оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
 
оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
 
оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
 
оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
 
оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.
 
У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації.
 
ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ:
 
Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
 
переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи; 
 
переходу дитини зі спеціального закладу освіти до інклюзивної форми навчання;
 
рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.
 
 
ЩО ТАКЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ПОСЛУГИ:
 
Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.
 
Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
 
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
 
соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
 
розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора